Cairns en het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu Cairns en het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu

Cairns en het Great Barrier Reef

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Juni 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Daar waren we weer, deze keer weer een update vanuit een andere staat.
Ondertussen zitten we namelijk alweer in Cairns (Queensland)!
Afgelopen zaterdagochtend zijn we vertrokken uit Darwin, op weg richting Cairns wat ruim 2800km verder lag aan de Oostkust, het beloofde dus een lange maar wel mooie reis te worden. Zaterdag de hele dag gereden en ongeveer 1300km afgelegd, ook hebben we die zaterdag onze eerste (2) roadkill(s) gehad, want een kangoeroe met kind in de buidel (levensgevaarlijk die moeders) vond het handig om voor onze auto te springen terwijl wij 130km/h reden. Je snapt dus natuurlijk wel dat deze kangoeroe het niet meer deed na het contact met de auto. De auto heeft nu een deuk erbij aan de voorkant, maar voor de rest niet ernstigs. Na de aanvaring met de kangoeroe 's avonds de auto geparkeerd op een 24uurs rustplaats, waar het altijd vol staat met campers en caravans, daar even een paar uur geslapen.

De volgende ochtend bij het eerste daglicht meteen doorgereden, en binnen 2uur zaten we in de staat Queensland, ook zondag de gehele dag / avond doorgereden en ongeveer 250km voor Cairns weer de auto geparkeerd en een paar uur geslapen. Maandagochtend kwamen we dus rond 9en aan in Cairns, onze camping opgezocht, die trouwens een prachtige ligging heeft tussen de bergen in het regenwoud!(www.crystalcascades.com.au)
Resterende dag even lekker bijgekomen, dinsdag en woensdag een beetje de omgeving en de stad ontdekt en toen gister (donderdag) natuurlijk het hoogtepunt, snorkelen in het Great Barrier Reef.

Gelukkig hadden we geluk met het weer, want het was de gehele dag zonnig en onbewolkt (vrij zeldzaam rond deze tijd - wetseason). Eenmaal op onze boot aangekomen die 71 medepassagiers telden, moesten we eerst een uur varen voordat we op het rif waren. Eenmaal aangekomen lagen Bart en ik er natuurlijk als eerste in, en hebben we even heerlijk rond gesnorkelt. Het was natuurlijk erg mooi, vissen in allerlei maten en kleuren gezien, nog een aantal schildpadden gespot en ook nog een rif haai kunnen filmen (2,5m groot). Na een aantal uur gingen we verder naar een volgende plek, met een prachtig gelegen strandzandje, midden in de oceaan (soort van Pirates of the Carribean voor de filmliefhebbers onder jullie). Ook natuurlijk nog even gedag gezegd tegen Nemo. En toen zat de dag er alweer op. We hebben meer gefilmd dan foto's gemaakt, maar niettemin alsnog mooie plaatjes kunnen maken, dus see for yourself!

Het plan is om dit weekend te gaan werken buiten Cairns (wachten nog telefoontje af) en na het weekend door te trekken, richting Brisbane waar we hopen halverwege de week te komen.

Dit was het dus weer voor nu, tot de volgende keer maar weer!

Rick & Bart

• 08 Juni 2012 - 04:39

Loekie:

Wauw! Echt weer super! Wederom een prachtige ervaring! En mooie foto's.. Blijven genieten mannen! Veel plezier en succes!

• 08 Juni 2012 - 06:33

Miriam:

Alweer jaloers !! Schitterende plaatjes.

• 08 Juni 2012 - 08:05

Oma:

Wat moeten jullie genieten het is werkelijk prachtig maar eens is de koek toch echt op.(ik benijd jullie niet hoor!) liefs xx

• 08 Juni 2012 - 16:17

Koos En Piet:

Jeetje jongens wat een belevenissen weer, wel zielig voor de kangoeroe,
    Maar jullie genieten optimaal, zal weer moeten wennen in het gewone leven, maar eventjes niet aandenken. Veel succes met het vinden van werk, lieve Gr. De Rosjes

• 08 Juni 2012 - 19:34

Bernadet:

Klinkt weer indrukwekkend allemaal. Zowel de aantallen km's die jullie ogenschijnlijk lachend wegwuiven (wow, hou je bij hoeveel er totaal is getoerd met deze geweldige bak?!) en en passant ook nog even wat hemelse plaatjes meesturen. Maar dat kan ik ook sinds vorige week. Van n heel andere samenstelling - gebouwen ipv zand+zee maar wel echt super! De supertrip zit erop en we hebben van voor tot achter genoten. 'We staan nu voor de tuin van the White House in Washington' , dat is toch onwaarschijnlijk? Ik moest t gewoon even hardop zeggen! En ook het Capitool en alle memorials en de giga- begraafplaats maakten indruk. Als ook de supervriendelijke Amerikanen en natuurlijk de grote appel. Wat n winkel-ervaring ook bij Yoriks favoriete A&F en Hollister, niet normaal! En Ground Zero - daar wordt je vanzelf stil..... Lieve neef wat gaat het opeens hard - we gaan al voorzichtig aftellen hier!? En natuurlijk de start van het EK, vanavond met de 1e 2 wedstrijden. Hans vliegt morgen voor n retourtje naar Kharkov, de bofkont en Yorik komt terug van de Alpe dHu'ez. Niets saai dus bij ons op dit moment. Maar genoeg voor vandaag. Neem aan dat jij het morgen ook op één of andere manier gaat volgen, samen met Bart? Veel plezier daarmee en met je prachtige reis. Lieve knuffel!

• 11 Juni 2012 - 13:46

Hansie Hansie:

Hoi mannen, zo ik ben ook weer met beide benen op de grond. Wou dat ik even in Australie was, ver weg van al die bondscoaches!! Lekker dagje gehad in Oekraine, geen aanrader voor een romantische stedentrip! Gezellige dag, maar de afloop was iets minder, wat een drama. Weg reisje naar Polen, al heeft je vader er nog alle vertrouwen in, gewoon effe 2 x winnen. Nee, dan jullie.... op een van de mooiste plekjes op aarde denk ik zomaar, wat een belevenis. Dat zal een lange dia-avond worden in huize van Gool. Verder van mijn kant niet zo veel bijzonders, voor mijn AH'tjes is het te hopen dat we van die Duitsers winnen, slecht anders voor de handel. Vanavond Engeland-Frankrijk, kan een leuke pot worden, denk dat die Fransen ons gana verrassen. Kunnen jullie daar nog wat dat EK zien? Vast wel.
    Nou, de ballen en tot laters!

• 14 Juni 2012 - 09:30

Rick Van Gool:

@ Hans, ik hoop dat de USA leuk was, foto's zal ik vast en zeker nog wel zien!
    EK is hier helaas niet te volgen, enkel op de speciale betaalde zenders (Australische Sport1), we volgen het via het internet, maar omdat de wedstrijden hier 's morgens om 05.00 zijn zien we lang niet alles, gister ook maar weer lekker gaan slapen toen Nederland 0-2 achter kwam tegen de Duitsers!