De reis naar Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu De reis naar Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu

De reis naar Brisbane!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Juni 2012 | Australië, Brisbane

Hi allemaal!

Alweer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen, en dus bij deze weer even de laatste avonturen en updates vanaf de andere kant van de wereld!

Vorige keer hadden jullie kunnen lezen dat we waren vertrokken uit Cairns op een donderdag (werk was er niet meer van gekomen) en dat de reis verder ging naar Brisbane ongeveer 1800km naar het zuiden. We gingen ook nog even een tussenstop maken bij het lekkere Airlie Beach, waar we nog even lekker een aantal dagen hebben kunnen genieten van zon, zee en strand.
Daarna was het plan om lekker snel door te gaan naar Brisbane, maar helaas ging ons plannetje niet door, want midden op de snelweg besloot de auto er mee op te houden, we hadden net een goede 600km gereden toen opeens de temperatuur van de motor omhoog sloeg, en alle alarmbellen af gingen. Maar meteen de auto langs de weg gezet om te kijken wat er allemaal aan de hand was, natuurlijk was de motor overhit, maar waardoor kwam dit? Al gauw bleek dat onze waterpomp gewoon WEG was, eraf gevallen door ouderdom bleek naderhand, en onze multiriem onder de auto was ook kapot.
En dus moesten we maar de Australische ANWB (RAQC) bellen, want we konden niet verder reizen.
Ongeveer 1,5uur later werden we opgepikt door de ANWB, en werd de auto weggesleept, en natuurlijk moesten we hiervoor 100km TERUG naar het meest verlaten dorpje in Zuid Oost Queensland.
De monteur wist ons te vertellen dat hij de onderdelen voor de auto pas maandag kon halen uit de dichtstbijzijnde grote stad, en dus moesten we tot maandag verblijven in deze spookstad. Dus toen maar de lokale camping opgezocht, die er gelukkig wel was, en daar bleek dat de camping zeer goed draaide door mensen met autoproblemen (gouden handel). Tot maandag dus duimen zitten draaien op de camping, Nederland zien afgaan op het EK en toen konden we maandag middag eindelijk weer verder.
Flink wat geld lichter, ging de reis verder naar Brisbane, die daarna gelukkig wel spoedig verliep.
Dinsdag uiteindelijk aangekomen in Brisbane, daar de camping opgezocht en ons tentje opgezet.

Afgelopen woensdag was het erg lekker weer en gingen we dus even een stuk lopen de stad in (stadscentrum op 4km afstand), omdat Brisbane erg druk is, leek het ons verstandiger om te lopen omdat dat gewoon het snelste was met al het verkeer :-)
Gistermiddag ook nog een beetje rondgehangen in de stad, en een aantal aankopen gedaan qua kleding voor het slechte weer wat we tegemoet gaan.
Ook kregen we te horen dat we dit weekend + maandag kunnen werken in Brisbane, en dus kunnen we onze zakken even vullen met 3 dagen werk.

Vandaag zijn we naar de Australia Zoo geweest (de grootste dierentuin in Aussie, ook wel bekend als de dierentuin van Steve Irwin).
Was een erg leuke dag met lekker weer, en we hebben veel foto's kunnen maken (volgen zo direct!).
Veel dieren gezien, en ook een paar mooie shows, dus dat was wel een geslaagde dag.

Zoals gezegd dus het weekend en maandag werken en dan gaan we dinsdag door naar Surfers Paradise gelegen aan de Gold Coast, nog even genieten van waarschijnlijk de laatste keer mooi weer in Australië.
Daarna gaat de reis nog verder naar het zuiden naar Byron Bay en daarna natuurlijk Sydney.

Dit was het alweer voor nu, time flies want hebben nog maar 5 weekjes de tijd hier in Australië!

Tot snel!
Rick & Bart

• 22 Juni 2012 - 08:39

Roel:

Slecht weer, vertel eens wat er dan allemaal aan zit te komen?

• 22 Juni 2012 - 09:08

Mario En Miriam:

Jongens, wat hebben jullie weer super mooie foto's gemaakt! Weer een heleboel beleefd en gezien. Jaloers ;))
    Nu nog ff lekker aan het werk en op naar het volgende avontuur.
    Liefs.

• 22 Juni 2012 - 09:58

Loekie:

Nog steeds jaloers! Wat doen jullie veel en afwisselend! Foto's zijn ook erg mooi! Succes weer met een paar daagjes werken...en daarna genieten aan de Gold Coast!! Have fun!!

• 22 Juni 2012 - 11:33

Oma:

Wat een prachtige foto`s en wat is het toch een prachtig land.
    Ik denk dat ik er toch ook eens heen moet.Gelukkig hebben jullie weer werk gevonden.Misschien kunnen jullie toch nog naar de vriend van opa,het zou jammer zijn als dat niet lukt,lekker genieten zolang het nog kan.Groeten ook voor Bart,liefs van oma en opa xx

• 22 Juni 2012 - 11:54

Rick:

@ Oma,
    Verblijf bij vriend van opa is al geregeld, mogen een paar nachten bij hem logeren in z'n 2de slaapkamer!

• 22 Juni 2012 - 20:32

Bernadet:

Hi reiziger(s), dat is weer gezellig leesvoer op de vrijdagavond terwijl de mannen naar de Duitse zegetocht (4-1 nu !) kijken. Dat schiet zeker op,nog maar 42 dagen aldus t rekenwerkvanje mams gister. Wij genieten hier nog steeds van de Nederlandse zomer: storm regen wind en soms ook donder. Lekker BBQ-weer maar niet heus. Morgen n strandfeest bij Zout - ook leuker mèt n zonnetje, maar goed. Moet je maar niet in Nederland gaanwonen.
    Yorik is ondertussen geslaagd voor part2 en Hans is n leuke vakantie met je vader misgelopen door n stuk of 15 verwende tatoeage-boys met n groot ego...
    Geniet met volle teugen en hou je gezond. Begint bij mij ook al te kriebelen : ben zo benieuwd hoe rick er nu uit ziet :-) liefs xxx

• 24 Juni 2012 - 10:01

Hannie Hannie:

Hoi mannen, aan de ontbijttafel op de iPad met uitzicht op regen, kortom een zondag in huize Greve! Straks maar eens je ouwe lui bellen voor een date! Het blijft geweldig om jullie verhalen te lezen, wat een avonturen. Klinkt goed nu op weg naar de goudkust, zal wel veel werk zijn.... Haha. Wat voor werk staat jullie nu te wachten? Vanavond de laatste kwartfinale, maar belangrijker komende week start training alweer van ons aller Ajax! Vertongen voor 12m verkocht,dus de transfer carrousel zal nu wel gaan draaien. Het ek gaat trouwens een beetje aan mij voorbij, kijk weinig of val in slaap! Ok, zo effe hoorn bellen, zien of ze zin hebben in een date. De ballen daar en geniet!!

• 24 Juni 2012 - 11:59

Bernadet:

Je snapt vast dat Hannie Hannie moet zijn Hansie Hansie . ...

• 04 Juli 2012 - 06:43

Broertje Van Rick:

mooie foto's van de krokodil echt super stuur alsjeblieft nog meer coole foto's en neem voor je lieve broertje souvenir mee uit australlië.

groeten je liefste broertje