De laatste paar weekjes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu De laatste paar weekjes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick Gool - WaarBenJij.nu

De laatste paar weekjes!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

06 Juli 2012 | Australië, Sydney

Hi allemaal,

Ondertussen zijn we alweer beland in Juli, en dat houdt voor ons beiden in dat het avontuur Down Under er bij op zit, op dit moment is het nog maar 3 weken tot we weer terug zijn in Nederland.
En hoewel we het hier nog steeds erg naar onze zin hebben, zijn we het er allebei wel over eens dat terug gaan naar Nederland ook wel weer leuk is :)

Maar voorlopig zitten we in Australië, dus laten we maar snel ophouden over Nederland.
We zitten op de camping net buiten Sydney (ongeveer 30km buiten centrum), waar het lekker nat is.
De afgelopen dagen al wat regen gehad, en soms komt er ook nog even een lekkere stortbui langs, de tent is dus ook weer helemaal schoon ;-)

Nadat we waren vertrokken uit Brisbane, hoefde we maar een klein stukje te reizen voor onze volgende bestemming, Surfers Paradise.
Daar woont een vriend (John) van Rick z'n opa, die 60 jaar geleden vertrok naar Australië, om daar te gaan leven.
John en zijn vrouw Pauline zijn allebei werkzaam in een groot flatgebouw als manager, en onderkomen was dus ook geen probleem. Na een aantal maanden in de tent op een luchtbedje te hebben gelegen, was een slaapkamer met een "normaal" bed dus ook wel weer welkom, en het mag dus ook geen verassing zijn dat we de eerste paar nachten heerlijk hebben geslapen.

Aan luxe mocht het ook niet ontbreken, want het flatgebouw had haar eigen zwembad met sauna's, jacuzzi's en een fitnessruimte, allemaal toegankelijk voor ons, backpackers.
John en Pauline namen ons de eerste 2 avonden lekker mee uit eten, en ook dat was voor ons alweer een tijd geleden!
Nadat we ons een aantal dagen prima hadden vermaakt, was het weer tijd om door te gaan, en nadat John nog even op Skype was geweest met Rick z'n opa (elkaar eindelijk gezien na 60 jaar), gingen we er dus vandoor.

Diezelfde dag kwamen we aan in Byron Bay, waar we 2 dagen zouden blijven, ook hier weer een prachtige omgeving, en genoeg te zien en te doen.
Na de 2 dagen verblijf in Byron, ging de reis verder naar het zuiden, met bestemming Sydney (800km).

Uiteindelijk dus woensdagavond aangekomen in het natte Sydney, en ook alweer het één en ander hebben kunnen zien, gister avond naar het grootste Imax (bioscoop met uitstekende geluidsinstallatie) theater geweest van de wereld, met een scherm met de afmetingen 35.73m bij 29.42m, niet te klein dus!
Mag dus ook geen verassing zijn dat het een unieke en mooie ervaring was!

Zaterdag reizen we dus weer verder, zullen zaterdag de gehele dag in Canberra spenderen, daarna rijden we door richting Melbourne, met een overnachting onderweg.
Zondag zullen we dan alweer in Melbourne zijn, en daar hebben we op dit moment voor 3 nachten geboekt.

Na Melbourne komt het einde dus erg dichtbij, want dan is het enkel nog (voor de kaartlezers), vanuit Melbourne via The Great Ocean Road naar Adelaide, paar dagen Adelaide, en dan door naar eindbestemming PERTH, waar we allebei eind juli zullen vertrekken.

Planning is dus ook dat we ongeveer over 2 weken in Perth zullen zitten, en dan zit het reizen er echt op!

Dit was het weer voor nu, deze keer geen foto's!

Groeten,
Rick & Bart

• 06 Juli 2012 - 04:59

Loekie:

Jaaaa, gaat al weer hard richting eind juli! Zaak om nog de laatste weken volop te genieten! Veel plezier! x

• 06 Juli 2012 - 05:59

Roel:

Gewoon nog even lekker van blijven genieten.

• 06 Juli 2012 - 06:17

Piet En Koos:

Hoi Rick en Bart,

Inderdaad jongens dit gaat nu wel heel hard, en wat leuk dat jullie bij de vriend van Opa zijn geweest, leuke ervaring, en voor Opa ook natuurlijk.
    Nou jongens maak er nog wat moois van de laatste. 3 weken

Lieve Gr. Van de Rosjes

• 06 Juli 2012 - 07:27

Miriam:

Al met al toch een super ervaring rijker. Jullie zullen straks echt moeten afzien, gewoon in Nederland.
    Maak er een nog paar mooie weken van jongens!!

• 06 Juli 2012 - 08:32

Renate:

Wat hebben jullie veel gezien! Een hele ervaring rijker jongens! Geniet nog van de laatste weken en Rick,tot gauw in Grave! Dikke kus van ons!

• 07 Juli 2012 - 15:03

Hansie Hansie:

Hey mannen, jaja, het gaat opschieten voor jullie. Hier zijn alle voorbereidingen in volle gang I'm jullie een warm welkom te geven. Uiteraard is daar Hello Goodbye uitgenodigd, ook AT 5 met Welkom Thuis, TV Max om de emoties van de opa en Oma te filmen, Ik Kom Aan ( de variant op Ik Vertrek) , de nodige spandoeken, ballonnen en zakdoekjes voor de zekere tranen. Jammer dat Ik er niet ben, maar gelukkig hebben we de foto's nog...... Net oefenpotje van ajax gezien, gelukkig hebben ze nog 4 weken. Vertonghen weg, mounir ook bijna en dus geld om wat te kopen. Vanavond met je moeder en Niels naar feest in Purmerend, lekker een hapje op terras en meezingen op UB 40! Als het maar droog blijft!! Nou, de ballen en geniet nog maar! Gaat snel genoeg.

• 07 Juli 2012 - 21:19

Andre & Diana:

Het weer helpt al een beetje mee om je zo meteen weer thuis te voelen in Nederland. Je familie en de luxe van een badkamer en lekker bed zal ook een hoop goed maken, maar de vrijheid en uitgestrektheid van Australië... gelukkig hebben jullie de foto's nog :)